Dlaczego Twoja firma powinna zaistnieć na Facebooku?

Dlaczego Twoja firma powinna zaistnieć na Facebooku?

Śmiało można rzec, że Facebook jest teraz kolejnym medium. To z niego możesz dowiedzieć się, co dzieje się obecnie u Twojej konkurencji, ale też jakie wydarzenia wstrząsnęły ostatnio całym światem (i jak ów konkurencja się do nich odnosi). Warto nie być w tyle za swoimi przeciwnikami z branży, ale nie tylko. Dowiedz się, dlaczego obecność na Facebooku jest dla Twojej marki obowiązkowa.

Kreujesz „ludzki” wizerunek marki

Facebook nie jest miejscem na pisanie postów zaczynających się od „Szanowni Państwo” oraz pisania o sobie w stylu „firma (tutaj nazwa)”. Poprzez Facebooka pokazujesz, że firmę tworzą prawdziwi ludzie – z osobowością, humorem, zainteresowaniami. Masz możliwość pokazać swoją markę jako otwartą i pomocną, a do każdego fana podchodzić indywidualnie (np. oznaczając go w komentarzu podczas odpowiedzi) – to owocuje zwiększeniem zaufania i sympatii. Nie bój się, że przez to Twoja firma będzie odbierana jako mniej profesjonalna. Po prostu daj się lubić!

Zyskujesz dodatkowy sposób na promocję i reklamę

Facebook dysponuje możliwością promocji Twojego fanpage’a lub określonych postów, tzw. Facebook Ads. Dzięki temu systemowi reklam masz pewność, że content, który przekazujesz, trafia do osób, które realnie mogą być zainteresowane Twoim produktem lub usługami. Dlaczego? Ponieważ sam ich określasz (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania). Co więcej, w łatwy sposób i na bieżąco możesz kontrolować wyniki kampanii.

Budujesz społeczność fanów Twojej marki

Twoi fani piszą do Ciebie na Facebooku, ponieważ chcą nawiązać z Tobą dialog – zwykle oczekują odpowiedzi w jakiejś konkretnej sprawie. Gdy im odpowiadasz, pomagasz, wyjaśniasz nurtujące kwestie, zacieśniasz z nimi więź. Tworzysz relację, która może być długofalowa i przynieść Ci wymierne korzyści w postaci zwiększonej sprzedaży. Zatrzymujesz przy sobie prawdziwych sympatyków, a nie przypadkowych „klikaczy”. Z drugiej strony budujesz także komunikację pomiędzy swoimi fanami, np. gdy rzucasz temat, pod którym nawiązuje się dyskusja.

Dajesz się w łatwy sposób odnaleźć, poznać i zapamiętać

To proste – jesteś na Facebooku (jak wiele milionów ludzi), prowadzisz ciekawy profil, więc znajomy Twojego fana zauważy go (np. dzięki aktywności ów fana na Twojej osi czasu). Aby tak się stało, musisz jednak konsekwentnie kreować swój spójny wizerunek za pomocą przemyślanej strategii. Pamiętaj o: odpowiednim sposobie komunikacji, ciekawych grafikach z logo i kolorami firmowymi, Facebook Ads i o wartościowej treści, którą aż chce się dzielić. Niech Twoja marka kojarzy się z jakimiś cechami lub wartościami. Musisz wejść do głowy swoich odbiorców i nie dać się z niej wyrzucić!

Szybko się komunikujesz

Napisanie posta z pytaniem przez Twojego fana i Twoja odpowiedź na niego często trwa krócej, niż rozmowa z biurem obsługi klienta (nawet ta telefoniczna). Możesz w ten sposób bezzwłocznie reagować na potrzeby klientów – zwłaszcza, gdy są niezadowoleni. Facebook pozwala na stałą kontrolę aktywności fanów na profilu i szybkie działanie. To pomoże uniknąć kryzysu wizerunkowego i zachować klientów jako swoich fanów w dalszym ciągu.